I wish I could say that I feel like it is all behind me, but that isn't really true. It is still in my thoughts every single day... But I know You are there. I know You see my tears. I know You hear my prayers. I know You will always be at my side. And all I ask from You is to strengthen my faith for me to handle the struggles in life with the help of Your love.

Saturday 10 November 2012

Al Quran Penyembuh Kanser (2)



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh




 Surah al-Fil.

 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ


أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَـبِ الْفِيلِ


أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِى تَضْلِيلٍ


وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْراً أَبَابِيلَ


تَرْمِيهِم بِحِجَارَةٍ مِّن سِجِّيلٍ


فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَّأْكُولِ



Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Tidakkah engkau mengetahui bagaimana Tuhanmu telah melakukan kepada angkatan tentera (yang dipimpin oleh pembawa) Gajah, (yang hendak meruntuhkan Kaabah)? (1)


Bukankah Tuhanmu telah menjadikan rancangan jahat mereka dalam keadaan yang rugi dan memusnahkan mereka? (2)


Dan Dia telah menghantarkan kepada mereka (rombongan) burung berpasuk-pasukan; (3)


Yang melontar mereka dengan batu-batu dari sejenis tanah yang dibakar keras; (4)


Lalu Dia menjadikan mereka hancur berkecai seperti daun-daun kayu yang dimakan ulat. (5)


Demikian mukjizat ayat-ayat suci Al-Quran.Jika diletakkan di sebuah gunung, nescaya gunung akan hancur lenyap kerana takut kepada Allah. Demikian juga jika diletakkan atas apa-apa penyakit, nescaya penyakit tersebut akan hancur dan lenyap.
  


Cara amalan :
Selepas solat lima waktu, bacalah Surah Fatihah sekali, diikuti Surah Al-Ikhlas (tiga kali), selawat ke atas Nabi (tiga kali) lalu teruskan membaca Surah al-Fil
21 kali selama 21 hari. 

Setiap kali baca Surah Al-Fil, hendaklah tiup dan hembuskan pada tempat penyakit kanser tersebut. Setiap kali menghembuskan nafas itu, hendaklah ingat maksud dalam hati, supaya Allah hancur lenyapkan penyakit kanser tersebut sebagaimana hancur dan lenyapnya pasukan tentera bergajah seperti dalam ayat terakhir Surah Al-Fil itu.
 


Dan sekiranya penyakit kanser itu berada dalam organ badan seperti di dalam usus, limpa, buah pinggang dan di dalam kepala, maka caranya seperti tersebut di atas itu juga. Cuma tambahannya hendaklah tarik nafas perlahan-lahan seakan-akan kita memasukkan amalan surah itu ke dalam tubuh badan, teruatamanya ke tempat kanser tersebut.

 

(Sumber : Majalah Milenia edisi Februari 2010 oleh Raflis Sabirinyang berpengalaman merawat kanser selama 27 tahun)

No comments:

Post a Comment