I wish I could say that I feel like it is all behind me, but that isn't really true. It is still in my thoughts every single day... But I know You are there. I know You see my tears. I know You hear my prayers. I know You will always be at my side. And all I ask from You is to strengthen my faith for me to handle the struggles in life with the help of Your love.

Friday 29 July 2011

Penghulu segala hari

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh.

Aku suka hari Jumaat.

InsyaAllah tiap tiap Jumaat diadakan bacaan yassin. Dulu setiap kali hanya di baca di dewan sekolah tapi kini telah dilakukan di beberapa tempat secara bergilir gilir. Jumaat ini, bacaan yassin diikuti dengan tazkirah. Alhamdulillah... ada penambahan ilmu. Walaupun hujan turun dengan lebatnya, namun program tetap dijalankan. Syabas!


Tazkirah mengisi kekosongan hati
Hujan lebat namun tetap tak berganjak
Dari Abu Hurairah r.a. , Rasulullah telah bersabda; 'Sesungguhnya hari yang terbaik di mana matahari terbit padanya adalah hari Jumaat. Pada hari itu Adam diciptakan. Pada hari itu juga dia dimasukkan ke dalam syurga dan pada hari itu juga dia dikeluarkan daripada syurga. Pada hari Jumaat juga kiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada Allah melainkan akan dikabulkan permintaannya.'

Lagi satu, sukakan Jumaat ni sebab esok CUTI!!!

No comments:

Post a Comment