I wish I could say that I feel like it is all behind me, but that isn't really true. It is still in my thoughts every single day... But I know You are there. I know You see my tears. I know You hear my prayers. I know You will always be at my side. And all I ask from You is to strengthen my faith for me to handle the struggles in life with the help of Your love.

Monday 19 December 2011

Bersama BCSSNS

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh.

Menjadi yang pertama sampai di Hospital Tuanku Jaafar untuk bersama BCSSNS bagi membantu rakan-rakan yang memerlukan. Wakil dari Amanita tiba tidak lama kemudian untuk membuat pengukuran prostesis dan penerangan penjagaannya. Tidak ramai yang mahu membantu melaksanakan tugas ini kerana semuanya perlu dilakukan tanpa mendapat ganjaran yang nyata.





Setiap minggu sekurang-kurangnya dua pembedahan dilakukan berkaitan dengan masalah kanser. Hampir 50% adalah kanser payudara. Menurut seorang doktor pakar HTJ, kes pesakit paling muda yang dikendalinya adalah gadis berusia 20 tahun. Semasa menziarah pesakit di wad, kami juga telah bertemu pesakit kanser usus tahap 4 yang berusia 19 tahun! 



AJK BCSSNS kemudiannya bersama-sama membantu mengedarkan prostesis, menyampaikan bantuan kewangan dan mendaftar ahli-ahli yang baru.Puas rasanya apabila melihat kegembiraan mereka yang mendapat bantuan.

No comments:

Post a Comment