I wish I could say that I feel like it is all behind me, but that isn't really true. It is still in my thoughts every single day... But I know You are there. I know You see my tears. I know You hear my prayers. I know You will always be at my side. And all I ask from You is to strengthen my faith for me to handle the struggles in life with the help of Your love.

Tuesday 10 January 2012

Pangkat disisi Pencipta

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh.

Innalillahiwainnailaihirojiun.

Hanya itu yang dapat aku lafazkan ketika mendengar berita dari seorang rakan BCSSNS.


Masih aku ingat ketika aku berada di hospital, dia lah rakan senasib yang pertama kali menjenguk dan memberi kata-kata semangat buat diriku yang sedang mencari-cari insan untuk aku berkongsi rasa.Walau pun itu pertemuan pertama kami, namun terasa bagai sudah lama mengenalinya. Mungkin ini adalahn kerana wujudnya satu titik persamaan antara kami.


Hari ini dia menghubungiku untuk berkongsi dukanya pula. Dia mendapat serangan kali kedua. Kali ini sel kanser telah menyerang ke tulang dadanya.Yang menyedihkan, dia telah lama mengesan kelainan dan memaklumkan kepada doktor namun doktor mengatakan apa yang dirasainya itu tidak akan membawa sebarang kemudaratan.


Akhirnya siapa yang akan menanggung penderitaan itu? Diri sendiri lah juga! Namun aku yakinkan dirinya bahawa segala yang berlaku pasti ada hikmahnya. Umpamanya ramai yang mengatakan padaku yang sayang sungguh penyakit ini menyapa ketika peluang kenaikan pangkat begitu terbuka buat aku. Namun apa yang ku harapkan kini ini adalah kenaikan pangkat disisi Penciptaku.  

No comments:

Post a Comment