I wish I could say that I feel like it is all behind me, but that isn't really true. It is still in my thoughts every single day... But I know You are there. I know You see my tears. I know You hear my prayers. I know You will always be at my side. And all I ask from You is to strengthen my faith for me to handle the struggles in life with the help of Your love.

Thursday 11 August 2011

Kisah kehidupan

 Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh.

Aidil fitri bakal menjelang. Mungkin bagi kebanyakan orang, hari raya adalah hari keriangan. Namun bagi yang lain, kehidupan tidak selalunya indah.


Aku turut serta dalam program penyampaian hamper dan bantuan kewangan kepada beberapa orang pesakit dan bekas pesakit kanser. Ada pelbagai kisah kehidupan... isteri yang ditinggalkan suami setelah disahkan mendapat penyakit ini. Ibu tunggal yang perlu terus kuat melawan penyakit demi untuk anak anak. Ada juga yang menderita sakit jantung selain kanser. Tak kurang juga yang diduga dengan mendapat penyakit ini buat kali kedua.Semoga bantuan yang tak seberapa ini akan mengurangkan mendung di hati mereka. 




Antara yang hadir

Sumbangan kecil kepada yang memerlukan

Surah Al Baqarah Ayat 286: 
'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami dan rahmatilah kami. Engkaulah penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir."


No comments:

Post a Comment